
Na een volgens het bedrijf uitdagend jaar verzekeren de fondsen de verdere productie van on-board zonne-energiesystemen voor voertuigen, zoals zonnepanelen op de daken van voertuigen. Lightyear wil in de komende periode zijn schaalbare technologie beschikbaar maken voor internationale automobielbedrijven.
Patenten
Sinds zijn faillissement en doorstart richt Lightyear zich vooral op de ontwikkeling en productie van in zonne-energie geïntegreerde technologieën voor voertuigfabrikanten van derden. Afgelopen januari werd al kapitaal verkregen via 2 Zuid-Koreaanse durfkapitaalfondsen.
‘Dankzij de enthousiaste steun van onze investeerders zijn we enthousiast en gefocust op de toekomst’, aldus Bonna Newman, de chief executive officer van Lightyear. ‘We zullen deze kans gebruiken om ons team van experts en technici uit te breiden om de toonaangevende leverancier van on-board zonnesystemen voor voertuigen te worden.’
De on-board zonne-energiesystemen is de eerste van een reeks gepatenteerde technologieën voor mobiliteit op zonne-energie die Lightyear op de markt zal brengen. Clemens Schlettwein, oprichter van Zero Point Holding die een van Lightyear's grootste investeerders is, over de nieuwe financiering: ‘We hebben besloten om opnieuw te investeren omdat het nieuwe plan duidelijk en realistisch is. Lightyear’s nieuwe strategie creëert een overtuigende mogelijkheid om de impact van bestaande en nieuwe technologieën te maximaliseren en biedt belangrijke oplossingen in de zoektocht naar duurzaam transport.’
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.