logo
wvhj2023
© Hoppenbrouwers
© Hoppenbrouwers
29 juni 2023

Hoppenbrouwers neemt opnieuw installatiebedrijven over

Hoppenbrouwers Techniek heeft nog eens 5 installatiebedrijven overgenomen die samen goed zijn voor een totale omzet van 70 miljoen euro. Het bedrijf telt hierdoor inmiddels 22 vestigingen verspreid over Nederland.

Het Brabantse installatiebedrijf wil in 2030 een landelijke dekking, een omzet van 1 miljard euro en 5.000 medewerkers tellen. De groeistrategie van de technisch dienstverlener richt zich onder meer op het openen van meerdere vestigingen, waarbij het uitgangspunt is om ieder jaar 10 procent autonoom te groeien en 10 procent middels overnames. In het eerste half jaar van 2023 heeft Hoppenbrouwers 5 overnames gedaan.

Cultuurfit
In maart werd al de Drents-Groningse Top Installatiegroep met 2 vestigingen in Hoogeveen en Veendam ingelijfd. Afgelopen maand kwam daar Technisch Installatiebureau Van Wijngaarden uit Nieuwerkerk aan den IJssel bij. Verder is systemintegrator Control Digit geïntegreerd in de vestiging in Deurne. In juni werd Nijsten Elektrotechniek toegevoegd aan de vestiging van Hoppenbrouwers in Sittard en met de recente overname van Van Thiel Optimaal in Schijndel wordt Brabant versterkt op het gebied van werktuigbouwkundige installaties en duurzaamheid.

Henny de Haas, algemeen directeur, over de groei: ‘Al deze bedrijven sluiten naadloos aan bij onze strategie. Het zijn familiebedrijven met een goede cultuurfit die graag een professionaliseringsslag willen maken. Ze hebben, net als wij, autonomie hoog in het vaandel staan en hebben veel aandacht voor hun medewerkers. Door sommige overnames kunnen we onze positie verstevigen in een bepaalde regio, bij andere overnames vergroten we juist onze kennis en expertise of kunnen we ons klantenportfolio verbreden.’

Veel vraag
De Haas ziet nog steeds veel beweging en aanbod van bedrijven binnen de overnamemarkt; tegelijkertijd is er ook veel vraag. ‘We merken dat de overnamemarkt ook vaker wordt ingenomen door organisaties buiten de branche, zoals private equity partijen en bouwbedrijven die hun business willen verbreden met technische dienstverlening. Wij bouwen door op onze lange- termijnstrategie en willen vooral goed integreren en onze expertise uitbreiden. Jaarlijks bieden zich zo’n 60 kleine en middelgrote bedrijven bij ons aan, waarbij wij heel selectief overnames doen; een bedrijf moet echt kwalitatieve meerwaarde voor ons bieden. Die kan zitten in medewerkers, kennis, klanten, geografische ligging en moet binnen onze cultuur- en familiewaarden passen. Ook weten installatiebedrijven die goed aansluiten op onze business-to-consumer-ambities ons steeds beter te vinden. Hiermee kunnen we versneld verder bouwen aan ons consumentenplatform.’

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten