Bij onderprestatie krijgt de installateur bericht en via een app en kwartaalrapportages worden klanten positief betrokken gehouden.
Geheim
‘Monitoring is meer dan alleen problemen signaleren en oplossen’, vertelt chief executive officer Jan Pieter Versluijs van Solar Monkey. ‘Tegelijkertijd ligt er een grote kans. Klanten zijn vaak trots op hun zonnepanelen. Door hen positief te betrekken, zien we een sterke toename in het aantal referenties. Dit is het geheim van succesvolle installateurs. Onze nieuwe monitoring geeft al onze klanten die kans. Daarmee maken ze van hun klanten trouwe ambassadeurs, en van service een verdienmodel.’
Elke installateur eigen app
Samen met het dashboard biedt het bedrijf zijn installateurs ook een consumenten-app. Hiermee kan de installateur klanten inzicht bieden in het rendement op hun investering.
Solar Monkey hoopt de waarde van installatiebedrijven te verdubbelen door ze te helpen met innovatieve tools en verdienmodellen. Versluijs hierover: ‘Wie zijn klanten herinnert aan zijn goede werk, krijgt meer referenties. En een betrokken klant is goud waard voor de toekomst. Wie gaat over een paar jaar die batterij en die laadpaal installeren?’