Signify's installed base van connected lichtpunten steeg van 83 miljoen in het eerste kwartaal van 2021 tot 862 miljoen in het tweede kwartaal van 2021.
Margeverbetering
‘In het tweede kwartaal zagen we een versnelling van het hersteltempo in vergelijking met de eerste 3 maanden van het jaar’, aldus chief executive officer Eric Rondolat. ‘We hebben onze strategie met succes uitgevoerd omdat de vraag naar onze connected verlichting sterk bleef. Het consumentensegment hield zijn momentum vast en de vraag naar conventionele producten bleek veerkrachtig. Het professionele verlichtingssegment vertoonde opeenvolgende verbeteringen, maar werd nog steeds beïnvloed door zowel langdurige lockdowns als leveringsbeperkingen.’
Al met al is Signify er volgens Rondolat in geslaagd de operationele marge te verbeteren en een solide vrije kasstroom te genereren. ‘We hebben opnieuw vooruitgang geboekt met ons programma Brighter Lives, Better World 2025, goed op weg om onze 4 belangrijkste doelstellingen te bereiken. Terugkijkend op het eerste halfjaar zijn we tevreden met het tempo van ons herstel in een volatiele en verstoorde omgeving, waarbij we een vergelijkbare omzetgroei van meer dan 8 procent realiseerden met een operationele margeverbetering en een vrije kasstroom van 272 miljoen euro. Hoewel we weer steeds meer gevallen van COVID-19 zien, nieuwe varianten die leiden tot aanhoudende lockdowns in delen van de wereld en leveringsbeperkingen die ons in de tweede helft van het jaar blijven beïnvloeden, hebben we er vertrouwen in dat de maatregelen die we hebben genomen ons in staat zullen stellen om die uitdagingen het hoofd te bieden.’