logo
wvhj2023
hero-image
3 mei 2021

Rijksoverheid start advertentiecampagne om aandacht te vragen voor Regionale Energiestrategieën

‘Ruimte voor nieuwe energie: niet makkelijk, wel nodig’. Met deze slogan vraagt de Rijksoverheid via een nationale advertentiecampagne aandacht voor de Regionale Energiestrategieën (RES’en).

In de overheidscampagne, vormgegeven met kranten- en onlineadvertenties, wijst het kabinet burgers op het feit dat via de RES’en zoekgebieden voor duurzame-energieopwekking met wind- en zonne-energie worden vastgelegd.

35 terawattuur
De conceptversies van de Regionale Energiestrategieën werden vorig jaar opgeleverd. De concept-RES’en dienen nu voor 1 juli 2021 omgezet te worden naar de RES 1.0. De doelen in de 30 RES’en zijn onderdeel van de totale Nederlandse ambitie op het gebied van duurzame energie: het opwekken van 35 terawattuur hernieuwbare energie op land in 2030.

De advertentiecampagne loopt van mei tot en met juli 2021 en sluit aan bij de overheidscampagne ‘Iedereen Doet WAT’. In de onderstaande video wordt uitgelegd wat de RES’en zijn en wie verantwoordelijk is voor de besluitvorming.

Bekijk hier de analyse van alle 30 Regionale Energiestrategieën in het speciale dossier van Solar Magazine.

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten