Om die positie te borgen en verder uit te bouwen, verschuift het de focus naar hoogwaardige lichtoplossingen. Paul Beerepoot: ‘Concurreren op prijs in plaats van meerwaarde brengt niemand verder, dat geldt voor de producenten, de opdrachtgevers en eindgebruikers.’
Beerepoot rolde 16 jaar geleden min of meer toevallig de lichtwereld in. Hij startte zijn eigen ingenieursbureau in energietechnologie. Of hij ook wat met verlichting deed… Dat was de vraag van de eerste klant die bij hem aanklopte. Die wijs je niet de deur. Hij zei ja en ging op zoek naar advies en een leverancier. ‘Ik had daarvoor goede ervaring opgedaan met de industriële verlichting van SBP. De Nederlandse dealer met wie ik eerder samenwerkte, kon me echter niet verder helpen; de samenwerking was net beëindigd. Dus ik belde direct naar de fabriek in Italië met de vraag waar ik terechtkon. Ze waren op zoek naar een nieuwe distributeur. Toen die na 2 weken nog niet was gevonden, gaf ik aan dat ik de groothandelsmarkt voor de industrie goed kende en het wel wilde doen. We kwamen tot elkaar. Ik maakte een businessplan, nam de eerste mensen in dienst en ging aan de slag. De eerste van vele veranderingen volgde al het jaar daarop.’
Lees hier het volledige artikel in de juni 2020-editie van LED Magazine.