
G. van Doesburg Int. Transport B.V. begon als een klein transportbedrijf in de jaren ’70 en is inmiddels uitgegroeid tot een logistiek dienstverlener met een wagenpark bestaande uit ruim 60 vrachtauto’s en meer dan 100 diverse trailers.
280 kilowatt
Het nieuwe laadplein van het bedrijf bestaat straks uit een snellader van 280 kilowatt voor het laden van elektrische vrachtwagens. De batterij met een vermogen van 300 kilowatt en 635 kilowattuur energieopslagcapaciteit wordt ingezet voor energieopslag en het verlagen van de piekbelasting van het stroomnet.
Een zonnepaneelinstallatie van 60 kilowattpiek staat in voor het opwekken van zonnestroom. Het bedrijf gaat dagelijks minimaal 2 elektrische trucks laden, waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van lokaal opgewekte zonne-energie. Dit alles wordt aangesloten op een netaansluiting van 3 x 80 ampère.
Het laadplein – dat aangeboden wordt met een contractperiode van 12 jaar – is schaalbaar, waardoor de infrastructuur eenvoudig meegroeit met het wagenpark. Zo blijft het bedrijf flexibel in zowel laadcapaciteit als kosten, zonder risico’s. De provincie Gelderland heeft subsidie beschikbaar gesteld om dit project mede te realiseren.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.