Klanten uit de hele Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Noorwegen kunnen per direct bij de webshop terecht.
Verwerkingstijd verkorten
Het digitale platform is ontworpen om de verwerkingstijden te verkorten. Alle bestelgegevens, inclusief trackinggegevens voor bezorging, zijn gecentraliseerd op het platform. Dit geeft klanten volgens de fabrikant een duidelijk en volledig overzicht op 1 plek, zodat ze niet langer gegevens in meerdere e-mails hoeven terug te zoeken. Het beheer en de controle van bestellingen wordt daarmee eenvoudiger.
De webshop biedt volumegerelateerde prijzen voor grotere bestellingen, waarbij de verzendkosten in de prijzen van de zonnepanelen zijn inbegrepen. De realtimeweergave van de voorraad laat zien welke producten onmiddellijk leverbaar zijn. Dealers en installateurs kunnen bestellingen plaatsen zodra zij zich hebben geregistreerd als Sharp business-to-businessklant.
Verschuiving
‘De lancering van onze webshop markeert een cruciale verschuiving in onze omgang met onze klanten’, aldus Anne Schilling, Manager Marketing & Digital Sales Sharp Energy Solutions Europe. ‘Wij bieden hen nu een gestroomlijnde, digitale oplossing die 24/7 toegankelijk is en die is afgestemd op de snelle vereisten van de zonne-energiebranche. We houden gelijke tred met de digitalisering, maar verbeteren ook de ervaring voor onze klanten door de integratie van realtimebeschikbaarheid, tracering van leveringen en gepersonaliseerde besteltools.’
De september 2024-editie van Solar Magazine is verschenen. Het tijdschrift bevat artikelen over de toekomst van de Nederlandse pv-markt, negatieve stroomprijzen, de strijd tegen dwangarbeid en Solar Solutions Kortijk.