Deze samenwerking stelt 4blue in staat om nog diepgaandere en meer datagedreven inzichten te verkrijgen in de zonne-energiemarkt.
Dynamische markt
Het dataplatform Trendata verzamelt alle termen waar mensen naar zoeken via het web. Al deze data plaatsen ze met hun eigen ontwikkelde kunstmatige intelligentie in overzichtelijke dashboards.
‘Ons doel is om bedrijven te helpen om inzicht te krijgen in wat hun klanten beweegt’, vertelt Martijn Huve, chief executive officer van Trendata. ‘We zijn verheugd over deze samenwerking. Het dataplatform stelt 4blue in staat om datagedreven inzichten toe te passen in de dynamische markt van zonne-energie.’
Betekenis voor klanten
‘Dankzij Trendata kunnen we nauwkeuriger het zoekgedrag in de zonne-energiemarkt volgen’, duidt Daan van Hulst, marketingmanager van 4blue. ‘Onze solarmarkt-experts analyseren deze gegevens om cruciale inzichten te krijgen. Voor installatieprofessionals betekent dit toegang tot actuele marktinformatie, waardoor ze altijd een stap voor blijven in de snel veranderende markt. Bovendien stelt dit ons in staat om nóg beter te anticiperen als de markt omslaat.’
Digitale innovatie
‘Bij 4blue zijn we ervan overtuigd dat digitale innovatie en een uitzonderlijke klantbeleving hand in hand moeten gaan’, vervolgt Van Hulst. ‘Dit begon met onze unieke webshop en zet zich nu voort met deze samenwerking. Het geeft ons de mogelijkheid om markttrends scherper te voorspellen en de behoeften van consumenten diepgaander te begrijpen. Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de resultaten van deze nieuwe stap.’