
De campagne is ontwikkeld door This Agency en wordt uitgerold met film, radio, print, out-of-home (ooh) advertising en diverse online-middelen.
Afgeschrikt
Uit onderzoek van Denim blijkt dat veel consumenten worden afgeschrikt door de complexiteit van zonnepanelen en de markt. ‘We horen van veel consumenten dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen’, vertelt Renée Bruinsma, managing director bij Denim. ‘In de huidige markt van zonne-energie word je geconfronteerd met eindeloos technisch gepraat en onnodig ingewikkeld gedoe. Het is zulke saaie materie dat veel van hen op een gegeven moment denken: laat ook maar. Dat is ontzettend zonde.’
Die saaiheid wordt met Denim’s nieuwe campagne in het zonnetje gezet.
Geen fluit
Ingmar Larsen, creative director van This: ‘Denim snapt dat een groot gedeelte van zijn doelgroep geen fluit geeft om de technische kant van zonnepanelen. Toch is dit een barrière waar je als klant doorheen moet. En hier verliezen veel van hen de interesse. Deze doelgroep wil gewoon zonnepanelen die werken en heeft geen zin om eindeloos saaie blogs en brochures door te moeten spitten. Wij zagen daar een haakje. Door die saaiheid juist te benoemen, proberen we bij hen de juiste snaar te raken. Daarnaast heeft die saaiheid ook een tweede betekenis. In goeie zonnepanelen hoef je je helemaal niet te verdiepen. Die doen het gewoon. En een product dat het altijd doet en waar je geen omkijken naar hebt is ook saai! Vandaar ons inzicht dat saai eigenlijk een superpower is.’
5 landen
Na in Nederland te zijn opgericht, is Denim inmiddels actief in heel Europa. De nieuwe campagne wordt gelanceerd in 5 landen: Zweden, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland. De kern van de campagne bestaat uit 2 films die met productiehuis Holy Fools en regisseur André Maat zijn ontwikkeld. Naast de films is de campagne opgebouwd uit onder meer 3 radiocommercials.
Bekijk hier in de Solar Magazine Productzoeker waar de zonnepanelen van Denim te koop zijn.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.