Solar Magazine - Internova zoekt met creatieve campagne nieuw personeel
Solar Industry Register
De volgende bedrijven hebben zich laten opnemen in het Solar Industry Register, meld uw bedrijf ook aan!
Internova zoekt met creatieve campagne nieuw personeel
© Internova

Internova zoekt met creatieve campagne nieuw personeel

De nieuwe employer branding campagne van Internova is live gegaan. Met een verse pay-off, speciaal gericht op het werven van kandidaten: ‘It’s your time to shine!’.

‘Het is tegenwoordig niet altijd even gemakkelijk om goed personeel te vinden. Daarom zijn we samen met online-agency EnoRm.com in Breda aan de slag gegaan met een allround online- en offlinecampagne. De eerste sollicitaties zijn al binnen, maar er staan nog een paar vacatures open’, aldus Thomas van Dijk, salesmanager bij Internova.

It all starts with light​
De visie van Internova: It all starts with light. Want functionele verlichting is niet alleen mooi om naar te kijken, maar ontworpen met een doel. Licht draagt bij aan sfeer, branding, routing én conversie. En dat vraagt om veel meer dan een willekeurige set spots en rail. Verlichting is een specialisme en verlichten is een vak. Internova ontwerpt en produceert professionele led-verlichting, speciaal voor de retail- en horecabranche. Het bedrijf groeit de laatste jaren hard en zoekt daarom nieuw personeel.

Brede wervingscampagne
De wervingscampagne is breed ingezet. Vacatures zijn verspreid via LinkedIn en Indeed. Ook wordt er met video’s geadverteerd via social media. ‘We zitten in een prachtig pand in Breda, langs een doorgaande weg. Als “makers van licht” was het voor ons vanzelfsprekend om ook met lichtreclame op ons pand de aandacht van potentiële kandidaten te trekken. En ook rondom Breda kom je Internova tegen, op grote 3D billboards langs de weg. Ik denk dat deze manier van werven goed laat zien dat we onze werknemers serieus nemen. En dat we het belangrijk vinden om een goede match te vinden, voor beide partijen. Wij zijn benieuwd naar nieuwe kandidaten, maar sollicitanten zijn ook benieuwd naar de organisatie achter de vacature’, legt Van Dijk uit.

Goede employer branding wordt steeds belangrijker. Met een simpele vacature op een wervingssite als Indeed kom je er tegenwoordig niet meer. Allereerst moet je opvallen binnen het aanbod aan vacatures. Ten tweede worden werknemers steeds kritischer, en terecht. Ze willen een indruk krijgen van de organisatie waar ze solliciteren. Niet alleen salaris, maar ook secundaire arbeidsvoorwaarden en ‘werksfeer’ zijn erg belangrijk. Vooral dat laatste is niet over te brengen met een standaard-vacaturetekst.

It’s your time to shine
Op de site werkenbij-internova.nl is informatie te vinden over de campagne, Internova als organisatie en de openstaande vacatures. Sollicitaties kunnen worden gestuurd naar [email protected].

Deel dit bericht

Dit is een artikel van

Nu in Solar Magazine

Mei 2022

Realtime interface op komst: ‘Noodrem leidt tot enorme hoeveelheid extra aansluitcapaciteit  wind- en zonne-energie’ Professor Wim Sinke zwaait af: ‘We still ain’t seen nothing yet’ Zonnemarkt: ‘Einde...
Vacatures
KiesZon zoekt:

Technisch Magazijnbeheerder

Fulltime (40 uur) - Rosmalen, Graafsebaan 135, 5248 NL
kWh People zoekt:

Projectleider Meetdiensten

Fulltime (40 uur) - Utrecht
Meld mij aan voor de nieuwsbrief van Solar Magazine!
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!