logo
wvhj2023
© Denim
© Denim
17 mei 2021

Denim lanceert campagne en nieuwe huisstijl voor consumenten die zonnepanelen willen kopen

Denim heeft een nieuwe huisstijl en nationale reclamecampagne gelanceerd. Onder de slogan ‘Zonnepanelen, zo simpel is het’ krijgen consumenten inzicht in hoe makkelijk het is om zonnepanelen te bestellen bij Denim.

Alhoewel Denim vanaf 2014 een eigen gezicht heeft, bestaat het zonnepanelenmerk al sinds 2008 als onderdeel van de Solarclarity Group. Denim stelt nu het eerste zonnepanelenmerk te zijn dat zich rechtstreeks tot de consument richt. Daartoe heeft het merk ook een nieuwe visuele identiteit met bijbehorende website ontwikkeld. 

Normale taal
Volgens Denim kenmerkt de zonne-energiemarkt zich nog weleens door technische details en complexe informatie. Marketingmanager Renée Bruinsma: ‘Daarom doen wij het anders. Deze markt wordt vaak overschaduwd door een overvloed aan technische informatie, wat het voor consumenten niet eenvoudiger maakt. Denim houdt het liever simpel, met betrouwbare producten van hoge kwaliteit. En vooral ook door in normale taal te praten, zodat het vanzelf toegankelijk wordt.’

Bakken van een eitje
Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceert Denim een multimediale campagne die uit de koker komt van This Agency dat ook de nieuwe visuele identiteit verzorgde. In de campagne komen alledaagse handelingen terug, van planten water geven tot veters strikken. Denim wil zo laten zien dat zonnepanelen regelen voor huiseigenaren heel eenvoudig is.

De campagne is de komende maanden te zien in heel Nederland. Via diverse uitingen in winkelcentra, langs snelwegen en op social media. Later volgt de radio- en televisiecampagne.

Bekijk alle zonnepanelen van Denim die te koop zijn hier in de Solar Magazine Productzoeker.

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten