logo
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
30 april 2021

Signify ziet verkopen na coronacrisis weer groeien, tekort aan grondstoffen neemt toe

Signify heeft de weg naar boven weer ingeslagen. De omzet bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 1,6 miljard euro tegenover 1,4 miljard euro in 2020. Wel neemt het tekort aan grondstoffen toe.

‘Hoewel we tekenen van economisch herstel zien, worden de prestaties van de toeleveringsketen op de proef gesteld door tekorten aan componenten, die de eerste helft en in mindere mate de tweede helft van het jaar zullen beïnvloeden’, stelt chief executive officer Eric Rondolat. ‘We verwachten dat door de voortdurende uitrol van vaccinaties en het versoepelen van lockdowns de vraag naar onze professionele portefeuille in de tweede helft van het jaar zal toenemen.’

Led 82 procent van de omzet
De omzet in het eerste kwartaal groeide tot 1.599 miljoen euro. Het herstel van die groei werd gedreven door sterke verkopen in slimme verlichting voor ‘connected’ huizen, het herstel in China en verbeterde prestaties in het grootste deel van Europa, India en het Midden-Oosten. Als gevolg van het hogere bedrijfsresultaat verbeterde het nettoresultaat van 27 miljoen naar 60 miljoen euro in vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar.

De verkoop op basis van led was goed voor 82 procent van de totale omzet tegenover 79 procent in het eerste kwartaal van 2020. Signify verwacht dit kalenderjaar een omzetgroei van 3 tot 6 procent te behalen.

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten