Solar Industry Register
De volgende bedrijven hebben zich laten opnemen in het Solar Industry Register, meld uw bedrijf ook aan!
Fronius lanceert 3 nieuwe apps voor installeren en monitoring omvormers en zonnepanelen
© Fronius

Fronius lanceert 3 nieuwe apps voor installeren en monitoring omvormers en zonnepanelen

Fronius heeft voor zijn nieuwste generatie omvormers 3 vernieuwde apps gelanceerd voor inbedrijfstelling, monitoring en aftersales. De apps zijn voor installateurs, onderhoudsmonteurs en eindgebruikers.

De Oostenrijkse fabrikant heeft de onlinetools uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. De serviceondersteuning verloopt hierdoor sneller.

Solar.start-app
Met de Solar.start-app wordt de inbedrijfstelling van alle Fronius-omvormers volgens de fabrikant kinderspel. In 3 stappen kan de installateur een internetverbinding tot stand brengen, het apparaat configureren en de omvormer in de onlinemonitoring-portal Solar.web integreren. Als extra service kan de app verbinding maken met platformen zoals Solar.web of Solar.SOS.

Solar.web-app
Naast de energiebeheer- en monitoringtool Solar.web komt Fronius nu ook met de Solar.web-app. Hiermee kan de eigenaar van de zonnepanelen duidelijk en overzichtelijk de energiestromen, het rendement en het verbruik van zijn zonnestroominstallatie in de gaten houden.

De eindgebruiker kan hierdoor zien wat zijn eigen verbruik en zelfvoorzieningsgraad is en hoeveel geld en CO2 hij bespaart.

Solar.SOS-app
Vanaf eind 2020 maken de onlineservicetool Solar.SOS en de Solar.SOS-app het gemakkelijker om ter plekke problemen op te lossen. Onderhoudsmonteurs voeren op een smartphone of laptop het serienummer en de getoonde statusmelding van de omvormer in en prompt verschijnen er oplossingsinstructies.

Daarnaast zijn voor alle Fronius-apparaten ook technische video’s, installatiehandleidingen en gebruiksaanwijzingen beschikbaar. Opdrachten voor de reparatie of vervanging van afzonderlijke componenten worden rechtstreeks in de Solar.SOS-app ingevoerd, zonder wachttijden of telefoonkosten. Ook de handling van openstaande onderhoudswerkzaamheden en het beheer van meerdere rekeningen en installaties met hetzelfde account verlopen hierdoor snel en soepel.

Messaging-functie
Het Fronius-team van de technische ondersteuning blijft klanten met raad en daad bijstaan, enerzijds via de hotline op de normale werktijden, anderzijds via de messaging-functie direct in de app die 24/7 bereikbaar is. ‘Met de nieuwe apps bieden we dag en nacht technische ondersteuning, zodat installateurs hun eindklanten uitstekende service kunnen bieden. Op die manier wordt zelfs een onderhoudsgeval een positieve ervaring voor de eindklant’, duidt Stephan Holzinger, hoofd van de technische ondersteuning bij Fronius International.

De nieuwe Fronius-apps zijn beschikbaar in de Google Play Store en de Apple Store. Alle omvormers die Fronius in Nederland aanbiedt, zijn hier te bekijken in de Solar Magazine-productzoeker.

Nu in Solar Magazine

September 2020

Harm Valk, voorzitter van de projectgroep NTA 8800: ‘Fantastisch als je zonder zonnepanelen aan BENG-eisen kunt voldoen’ Kans hagelschade zonnepanelen grootst op platte daken en kleinst bij zuidoost-oriëntatie: ‘We leggen...
Vacatures
Zonnepanelen op het dak BV zoekt:

Verkoper / Adviseur Zonnepanelen - Regio Noordwest-Nederland

Fulltime (40 uur) - Barneveld, 3771 NR, Zwolleweg 9
De Centrale BTW Teruggave zoekt:

Accountmanager verduurzaming

32-40 uur - Lisse, 2161CK, 5
Meld mij aan voor de nieuwsbrief van Solar Magazine!
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!