
Onder meer McDonald’s en Unilever vragen in de brief om een verlenging van de solar investment tax credits (solar itc, red. een aftrekpost voor de aanschaf van zonnepanelen). Dat is zo ongeveer het belangrijkste instrument van de Amerikaanse regering om de uitrol van zonne-energie te stimuleren, deze werd eind 2015 voor het laatst officieel verlengd.
Groeiende geluid
Abigail Ross Hopper, president en chief executive officer van brancheorganisatie Solar Energy Industries Association (SEIA), is blij met de brief: ‘Nu vragen de grootste en meest herkenbare merken van ons land het Congres om een beleid voor schone energie aan te nemen dat ons kan helpen onze economie te herstellen en beter herbouwen. De brief schetst de eenvoudige stappen die het Congres kan nemen om werkgelegenheidscheppende industrieën zoals zonne-energie te beschermen en benadrukt het groeiende geluid van steun voor een sterke schone energie-economie.’
Naast McDonald’s en Unilever hebben onder meer Dell, HP, Levi Stauss & Co, LG Electronics USA, Nestlé en PepsiCo de brief ondertekend.
In de brief vragen zij om 5 actiepunten:
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.