Beschikte Signify eind 2017 nog over 30 miljoen connected verlichtingsarmaturen, in 2018 was dit aantal al gegroeid tot 44 miljoen stuks en per eind 2019 bedraagt dit zelfs 56 miljoen stuks. De led-omzet steeg bij dit alles met 1,4 procent en is inmiddels dus goed voor 78 procent van de omzet.
Acquisities
In het vierde kwartaal van 2019 was led-verlichting zelfs goed voor 80 procent van de omzet. Het is daarmee een voorbode voor de verdere groei van het aandeel led-verlichting in de Signify-omzet.
‘We zijn verheugd dat we onze marge voor het zesde opeenvolgende jaar hebben verbeterd’, stelt chief executive officer Eric Rondolat. ‘Sinds 2013 steeg onze omzet op basis van led’s van 26 naar 78 procent, wat een weerspiegeling is van onze succesvolle transformatie van conventionele verlichtingstechnologieën naar led-verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. … We zien ook positieve tractie van de acquisities die we in 2019 hebben voltooid en kijken ernaar uit Cooper Lighting Solutions in 2020 te verwelkomen, wat onze marktpositie in Noord-Amerika en onze totale bedrijfsmix zal versterken. Hoewel we nog steeds geconfronteerd worden met uitdagende marktomstandigheden, zijn we ervan overtuigd dat onze niet-aflatende focus op groei ons marktleiderschap verder zal versterken en ons groeiprofiel geleidelijk zal verbeteren.’
2,3 miljard led-lampen
Het bedrijf meldt verder dat in 2019 82,5 procent van de omzet van het bedrijf afkomstig is van duurzame producten. Daarmee wordt het 2020-doel van 80 procent ‘duurzame omzet’ al overtroffen.
Signify heeft in de periode 2015-2019 2,3 miljard led-lampen en -armaturen verkocht, in lijn met de belofte om tegen eind 2020 meer dan 2 miljard led-lampen en -armaturen te leveren.
De mei 2024-editie van Solar Magazine besteedt onder meer aandacht aan de nieuwe toekomst van de salderingsregeling, flexibele exportlimieten voor pv-systemen, de steeds langere garanties op zonnepanelen, de grootschalige introductie van perovskietzonnepanelen en de rol van zonne-energie in de Vlaamse verkiezingen.