Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019 is het een toename van 4 procent.
Krimp van 18,5 procent
In het tweede kwartaal behaalde Signify wel een lagere omzet in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2018: een omzet van 1,48 om 1,54 miljard dollar. ‘We zijn tevreden met de voortdurende verbetering van de operationele winstgevendheid. De omzet daalde vooral als gevolg van economische tegenwind in Europa en eenmalige landspecifieke ontwikkelingen in groeimarkten’, aldus chief executive officer Eric Rondolat.
Vooral de omzet in conventionele verlichting liep terug, te weten met 18,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2018. De omzetgroei in led-verlichting bedroeg dit kwartaal 0,2 procent.
De mei 2024-editie van Solar Magazine besteedt onder meer aandacht aan de nieuwe toekomst van de salderingsregeling, flexibele exportlimieten voor pv-systemen, de steeds langere garanties op zonnepanelen, de grootschalige introductie van perovskietzonnepanelen en de rol van zonne-energie in de Vlaamse verkiezingen.