logo
wvhj2023
foto: Greenchoice
foto: Greenchoice
7 mei 2019

Greenchoice start promotiecampagne om daken te kraken voor zonne-energie

Via een ludieke promotiecampagne gaat Greenchoice ‘daken kraken’. Waar er volgens Deloitte en Greenchoice nu op slechts 4 procent van de daken zonnepanelen liggen, moet daar snel verandering in komen.

Het energiebedrijf vindt dat de vergroening van Nederland sneller moet. Daarom roept Greenchoice iedereen op om de nog lege daken te kraken. Het idee voor de campagne lijkt overgewaaid uit België, waar het Vlaams Energieagentschap (VEA) via de campagne ‘Overal zonnepanelen’ vorig jaar 812 grote daken liet nomineren voor zonnepanelen.

Het idee van Greenchoice is soortgelijk: via een speciale actiepagina kan iedereen een leeg dak in de buurt ‘kraken’ door het te markeren op een onlinekaart van Nederland. Zo wordt het onbenutte potentieel van lege daken door de buurtbewoners zelf in kaart gebracht. Met de meest gekraakte en geschikte daken wil Greenchoice vervolgens aan de slag om er lokaal stroom op te wekken.

Evert den Boer, algemeen directeur van Greenchoice: ‘We doen deze actie met een knipoog naar de kraakbeweging die datzelfde deed toen er woningen leegstonden ten tijde van woningnood. Als we weten in welke buurten interesse is om stroom op te wekken en welke daken daarvoor geschikt zijn, kunnen we in gesprek met de buurtbewoners en de – al eventueel bestaande – lokale energiecoöperaties. Zo maken we Nederland samen steeds groener.’

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten