
De eerste generatie van de Sion zal geproduceerd worden door National Electric Vehicle Sweden (NEVS). In Trollhättan produceert NEVS al de volledig elektrische uitvoering van de Saab 9-3, te weten de NEVS 9-3. NEVS is overigens de doorstart van het eerder failliet gegane Saab. In de Zweedse fabriek zijn in het verleden al 260.000 Saabs van de band gerold. Vanaf de tweede helft van 2020 moet ook de Sion in Zweden geproduceerd worden. De voorziene jaarlijkse productiecapaciteit is 43.000 exemplaren. Hiervoor wordt in 2 ploegen gewerkt, waarbij men enkel gebruik zal maken van duurzame energie om de elektrische Sions te produceren.
Met de volledig elektrische Sion kunnen automobilisten zonder te laden 34 kilometer per dag op zonne-energie rijden door de zonnepanelen die in de auto geïntegreerd zijn. Bovendien kan het voertuig met behulp van de energie uit zijn batterijpakket al sowieso 255 kilometer afleggen. Doordat het voertuig bidirectioneel kan laden kunnen gebruikers hun eigen zonnestroom opslaan in het voertuig, mits zij natuurlijk over een geschikte pv-omvormer beschikken.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.