
Van der Plas-van Hoek (42) komt aan het hoofd te staan van Signify’s Benelux-organisatie, die ongeveer 400 werknemers telt. Zij begon haar carrière bij Koninklijke Philips in 2013 als marketing director Consumer Lighting na eerdere marketing- en salesposities bij onder andere General Electric. In december 2017 werd ze marketing director van het inmiddels verzelfstandigde Philips Lighting voor de Benelux, dat vorig jaar de bedrijfsnaam Signify kreeg. Tot nu toe bekleedde zij de functie van marketing director Benelux. Hellen van der Plas-van Hoek is Drs. Business Communication en gespecialiseerd in Marketing & Economics.
‘Ik vind het een geweldige eer en uitdaging om dit fantastische bedrijf in de Benelux te mogen leiden’, aldus Hellen van der Plas. ‘We bevinden ons in diverse transities, van conventionele verlichting naar led, naar systemen en services. Van een hardwarebedrijf transformeren we naar een softwarebedrijf waar de mogelijkheden van het Internet of Things (IoT) en connectiviteit - met de lamp als dataverzamelaar - ongekend zijn.’
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.