logo
wvhj2023
foto: Tesla
foto: Tesla
26 februari 2019

Tesla kan vraag naar Powerwall niet bijhouden

Een enquête van EnergySage laat zien dat Amerikaanse consumenten als zij een thuisbaterij willen kopen een voorkeur hebben voor de Powerwall van Tesla. Het probleem? Installateurs kunnen de vraag niet aan…

Slechts 12 procent van de Amerikaanse solar installateurs levert namelijk de Powerwall van Tesla. Dit blijkt uit het onderzoek EnergySage en de North American Board of Certified Energy Practitioners. Het rapport, een landelijk onderzoek onder Amerikaanse solar installateurs, laat zien dat inmiddels 1 op de 3 klanten interesse toont in energieopslagoplossingen voor hun woning. Van die groep meldden installateurs dat 56 procent van de consumenten vraagt om de Powerwall. Een veel kleiner deel krijgt het product, volgens de uitslag van de enquête.  

‘Er waren productbeschikbaarheidsproblemen voor de Powerwall en de LG Chem Resu in 2018. De meeste installateurs en ontwikkelaars die ik sprak, vonden dit een probleem’, aldus Brett Simon, senior analist bij Wood Mackenzie Power & Renewables, een energieonderzoeks- en adviesgroep. ‘Een belangrijke reden was dat Zuid-Korea aantrekkelijke incentives had die eind 2018 afliepen. Dus fabrikanten, met name lokale Koreaanse bedrijven zoals LG Chem, gaven de voorkeur aan opslagcapaciteit op die markt.’

Tesla heeft volgens Simon op zijn beurt grotendeels prioriteit gegeven aan de productie van voertuigen, met als doel de productiedoelstellingen van de Tesla Model 3 te halen.

Deel dit artikel:
In samenwerking met
storage_magazine_logo

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten