logo
wvhj2023
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
21 september 2017

Amsterdamse Zoncoalitie start campagne ‘Hello Sunshine’

De Amsterdamse Zoncoalitie is een campagne gestart om zonne-energie onder de aandacht te brengen bij burgers. De campagne www.hellosunshine.amsterdam, richt zich op burgers met en zonder dak én op vastgoedeigenaren.

Hello Sunshine moet aanbieders, initiatiefnemers en gebruikers van zonne-energie verbinden. Projectleider Alex Muhring. ‘De transitie gaat heel hard, maar toch kunnen we met z’n allen nog veel meer doen. Vooral op het gebied van de grotere daken, zijn er nog veel meters te maken, zoals de Amsterdamse brandweer die al haar panden vol wil leggen met zonnepanelen. Inmiddels hebben we contact met de assetmanagers van de grootste vastgoedportefeuilles en de gemeente Amsterdam heeft ons 50 panden toevertrouwd. Als wij de top 100 grootste daken in Amsterdam vol leggen met zonnepanelen, praat je over 840.000 zonnepanelen: voor elke Amsterdammer 1. Dit betekent winst op alle fronten: een betere leefomgeving in de stad en rendement voor vastgoedeigenaar en Amsterdammer.’

De Amsterdamse Zoncoalitie kan rekenen op de steun van 15 vooraanstaande ambassadeurs, organisaties zoals de RAI, Amsterdam Arena, GVB en Het Marnix die al ervaring hebben met zonne-energie. 

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten