Uit het onderzoek onder 360 pv-installateurs blijkt verder dat de concurrentie op de Amerikaanse markt groot is. Alvorens een Amerikaan een zonnepanelensysteem aanschaft, heeft hij gemiddeld 3 offertes aangevraagd. Dit neemt niet weg dat het vertrouwen van de installateurs in hun afzetmarkt gestegen is van 29 naar 47 procent.
Energieopslag is volgens de onderzoekers nummer één als het gaat om nieuwe producten die de zonnepaneleninstallateurs in 2017 (gaan) aanbieden. 3 op de 5 installateurs biedt het al aan en nog eens 17 procent wil het gaan doen in 2017. Geen enkel product of enkele dienst is zo populair als energieopslag.
De mei 2024-editie van Solar Magazine besteedt onder meer aandacht aan de nieuwe toekomst van de salderingsregeling, flexibele exportlimieten voor pv-systemen, de steeds langere garanties op zonnepanelen, de grootschalige introductie van perovskietzonnepanelen en de rol van zonne-energie in de Vlaamse verkiezingen.