logo
wvhj2023
© Generation Green
© Generation Green
10 mei 2024

Generation Green: ‘Zakelijke zonnedakenmarkt springlevend, vraag batterijen neemt snel toe’

Engineering procurement en construction-bedrijf (epc) SolarOplossing veranderde de naam eind 2023 in Generation Green. Hiermee wordt onder andere een shift in de energietransitie gemarkeerd.

‘Die draait niet langer alleen om zonnepanelen’, aldus mede-eigenaar Jan-Kees Schep. ‘Die nieuwe naam past bovendien bij onze ambities in het buitenland. We groeien mee met onze internationale klanten en focussen daarbij allereerst op Duitsland.’

Grotere projecten
Generation Green werd in 2018 opgericht door Jan-Kees Schep en zijn zakenpartner Joost van der Plas. Hun drive was tweeledig. Door zoveel mogelijk zonnepanelen uit te rollen een groenere wereld creëren. Daarnaast biedt dit commerciële kansen, en dat is gebleken.

‘De afgelopen jaren groeiden we jaarlijks met een factor 2 à 3’, vertelt Schep, ‘Er ontstond een sneeuwbaleffect, mede omdat we ook steeds grotere projecten deden. Inmiddels werken we met een vast team van meer dan 20 medewerkers. In 2023 realiseerden we 75 megawattpiek aan pv-installaties, dit jaar zal dat ongeveer 100 megawattpiek zijn. Het totaal komt daarmee uit op zo’n 250 megawattpiek. Daarmee zijn we niet de grootste, maar ook zeker niet de kleinste epc-contractor in Nederland. Bovendien weten we ons te onderscheiden, met name door hoge kwaliteit te bieden tegen een competitieve prijs.’

Geopolitieke klimaat
Bij de inkoop van zonnepanelen slaat Generation Green de tussenhandel over. Er wordt direct zakengedaan met fabrikanten in China en andere landen. Daarmee wordt een gunstige prijs verzekerd. ‘In het geopolitieke klimaat van vandaag betekent dat directe contact ook meer leverzekerheid’, aldus Schep. Daarnaast geeft hij aan dat het bedrijf kwaliteitscontrole hoog in het vaandel heeft staan. Het voert middels een partner in China 100 procent inline-inspecties uit bij toeleveranciers van zonnepanelen. En in dit kader wordt ook met regelmaat een vlucht naar China geboekt om de zaken zelf in ogenschouw te nemen.

Slim benutten
Bas IJpelaar, commercieel manager bij Generation Green: ‘Daarnaast zetten we al even in op een verbreding van onze diensten, met name in de vorm van batterijen en energiemanagementsystemen (ems). Wij werken voor een belangrijk deel vanuit hechte partnerschappen met klanten, onder andere met industriële partijen, ontwikkelaars en logistieke vastgoedbedrijven. Zij willen meer dan zonnepanelen alleen – niet alleen zonnestroom opwekken, maar die ook slim benutten om bijvoorbeeld meer zelfverbruik te realiseren, er meer geld uit te halen met energiehandel of netaansluitingsproblemen te mitigeren.’

Lees het volledige artikel hier in de mei 2024-editie van Storage Magazine.

Deel dit artikel:
In samenwerking met
storage_magazine_logo

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten