logo
wvhj2023
© CHARGED
© CHARGED
11 december 2022

CHARGED: ‘De Nederlandse consument is klaar voor de thuisbatterij’

In de rubriek In the game besteedt Storage Magazine iedere editie aandacht aan een bedrijf dat de markt wil veroveren met een nieuw product. Ditmaal Roeland Nagel van CHARGED dat de thuisbatterij Sessy ontwikkelde.

In een crowdfundingactie heeft het bedrijf inmiddels meer dan 1.500 exemplaren weggezet.

Hoe is CHARGED ontstaan?
‘Ik werkte bij RWE in Duitsland. Dat verkocht een thuisbatterij, maar die was superduur. Ik dook daar verder in – onder andere wat betreft het verdienmodel en de supply chain. Daar werd echter niet op doorgepakt. Er werd gedacht in software en niet in hardware, en er was al markt voor de thuisbatterij.’

Niet in Nederland…
‘Die komt er echter onvermijdelijk. Ik ontmoette Twan Vooijs. We bundelden onze commerciële en technische krachten en richtten eind 2020 ons bedrijf op. Daarmee leveren we onder andere diensten op het vlak van consultancy, de ontwikkeling en het testen van batterijen. Zo hebben we heel veel kennis opgedaan tot op celniveau; wat doen ze nou, hoe veilig zijn ze, hoe bouw je het beste een pack..

Ondertussen hebben jullie Sessy ontwikkeld?
‘Het was niet de bedoeling om een urenfabriek te worden, we wilden een eigen product. Dat is een kwestie van timing. Ben je te vroeg, dan ga je op de fles. Ben je te laat, dan hebben de grote jongens de markt al gepakt. We lanceerden Sessy afgelopen juni. Als je Huawei, LG of Tesla heet, dan heb je heel veel ontwikkelpower en kun je producten naar de markt pushen. Wij moesten het anders doen en kozen voor een crowdfundingactie en verkochten er reeds meer dan 1.500.’

Lees het volledige artikel hieronder in de december 2022-editie van Storage Magazine.

Deel dit artikel:
In samenwerking met
storage_magazine_logo

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten