logo
wvhj2023
hero-image
11 augustus 2014

Philips gaat Visual Light Communication na supermarkt ook in museum aanwenden

Philips gaat haar technologie Visual Light Communications die eerder dit jaar gepresenteerd werd tijdens de Euroshop niet langer alleen inzetten voor supermarkten, maar ook voor musea. Museumbezoekers kunnen zo informatie krijgen over een object...

Philips gaat haar technologie Visual Light Communications die eerder dit jaar gepresenteerd werd tijdens de Euroshop niet langer alleen inzetten voor supermarkten, maar ook voor musea. Museumbezoekers kunnen zo informatie krijgen over een object waar ze op dat moment voor staan.
 
Bezoekers van het Boerhaave Museum in Leiden krijgen in een pilot als eerste een tablet mee waar een app op geïnstalleerd is. Als ze bij een object in de tentoonstelling Philips 100 jaar Research aangekomen zijn, wordt via een led-verlichtingsarmatuur automatisch een code naar de tablet gestuurd. Die code activeert de app, waarna er informatie over het voorwerp vrijkomt op de tablet. Philips gebruikt onzichtbaar licht om de code naar de tablet te versturen.
Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten