
Het product, Interact Retail multisite-management, zal voor het eerst toegepast worden bij de Britse retailketen Marks & Spencer (M&S). Deze maakte 4 jaar geleden bekend tot 2025 in ruim 850 winkels led-verlichting aan te brengen. Het warenhuis M&S is marktleider in het Verenigd Koninkrijk op het gebied van kleding.
Netwerk van verbonden winkels
Met de introductie van het multisite-systeem bouwt Signify voort op zijn installed base van meer dan 2.000 implementaties van het Interact Retail connected verlichtingssysteem waarmee retailers bijvoorbeeld hun energieverbruik kunnen verlagen door lichtscènes en schema's op winkelniveau te definiëren.
De nieuwe functies maken het mogelijk om een netwerk van verbonden winkels te creëren. Dit helpt de detailhandelaar om vanuit 1 dashboard uniforme lichtschema's voor zijn winkels te creëren en beheren om zo de operationele kosten te verlagen, naleving te garanderen en onderhoud gemakkelijk te plannen.
‘In vergelijking met locaties met conventionele lichtregeling, kunnen we met het nieuwe systeem veel sneller reageren’, stelt Alan Chisholm, hoofd Standards & Innovation, Property & Store Development bij M&S. ‘We kunnen nu de lichtinstellingen op dezelfde dag aanpassen en implementeren in een willekeurig aantal winkels die zijn aangesloten op het Interact Retail multisite-systeem. Dit zal ons helpen onze operationele kosten te verlagen en onze duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken.’
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.