logo
wvhj2023
© Trina Solar
© Trina Solar
23 oktober 2019

Dutch Solar Quarterly: Canadian Solar, LG Solar, LONGi Solar, Suntech en Trina Solar in top 5

Canadian Solar, LG Solar, LONGi Solar, Suntech en Trina Solar hebben in Nederland het grootste aandeel in de markt voor zonnepanelen. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de Dutch Solar Quarterly.

Onderzoeksbureau Dutch New Energy Research heeft voor de Dutch Solar Quarterly wederom een grootschalig onderzoek gedaan naar marktaandelen, populariteit van merken en kwaliteitsbeleving van producten die verkrijgbaar zijn op de Nederlandse zonne-energiemarkt. Het onderzoek is uitgevoerd onder groothandels, engineering- procurement- & construction-bedrijven (epc-bedrijven) en installateurs. Eerder dit jaar plaatsten installateurs Enphase, SMA en SolarEdge in de top 3 van omvormerfabrikanten als het gaat om kwaliteitsbeleving.

Meer competitief
‘Met deze nieuwe top 5 maken we voor het eerst inzichtelijk welke zonnepaneelfabrikanten het grootste marktaandeel hebben’, stelt Rolf Heynen, directeur van Dutch New Energy Research. ‘De genoemde producenten (red. op alfabetische volgorde) hebben in de eerste 6 maanden van 2019 op de Nederlandse markt het meeste zonnepanelen verkocht aan groothandels en epc-bedrijven. Uit ons onderzoek komt naar voren dat ten opzichte van de tweede helft van het vorige kalenderjaar de zonnepanelenmarkt nog competitiever is geworden.’

De nieuwste editie van de Dutch Solar Quarterly bevat zowel voor zonnepanelen als omvormers een overzicht van de marktaandelen van fabrikanten. Dutch New Energy Research heeft bovendien de kwaliteitsbeleving van deze 2 productgroepen onder installateurs onderzocht.

Forecast
Verder bevat de Dutch Solar Quarterly een epc-analyse en een forecast voor de ontwikkeling van de Nederlandse zonne-energiemarkt tot het kalenderjaar 2025. De 5-jarige voorspelling beschrijft de ontwikkeling van de residentiële en commerciële sector voor verschillende subsegmenten naar onder meer projectgrootte, regio, woningtype en grondgebonden versus dakgebonden pv-projecten.

Daarbij is er in samenwerking met Motivaction een onderzoek uitgevoerd naar de drijfveren en belemmeringen voor consumenten om in zonne-energie te investeren. In dit onderzoek komt ook een duidelijk antwoord naar voren op de vraag of consumenten bereid zijn zonnepanelen te huren of te leasen.

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten