
Wiebes zei afgelopen december al toe voor de zomer van 2018 duidelijk te willen geven over de invoering van een terugleversubsidie. Daarbij benadrukte de minister dat zonnepanelen rendabel blijven.
In het regeerakkoord heeft het kabinet namelijk de ambitie geformuleerd om al in 2020 de terugleversubsidie in te voeren als opvolger van de salderingsregeling. Over de voorbereiding hiervan en de kamerbrief waaraan de minister werkt stelde hij in het Algemeen Overleg Energie het volgende: ‘De salderingsregeling is een regeling die bedoeld is om zonnepanelen niet te oversubsidiëren - want dat dreigt - maar het aantrekkelijk te houden zoals nu het geval is. Ik zie kans om de brief over de salderingsregeling al in het eerste kwartaal naar de Kamer te sturen.'
De juni 2026-editie van Solar & Storage Magazine is uit. Dit nummer staat in het teken van de NEN1010:2020 die in de wet vastgelegd wordt, zonnepanelen op huurwoningen en de druk op het Vlaamse stroomnet.