logo
wvhj2023
hero-image
26 maart 2014

SolarEdge bereikt mijlpaal van drieduizend NL-installaties, doel voor 2014 twintig megawatt

SolarEdge posteert zich meer en meer op de zonne-energiemarkt in de Benelux. Nederland is door het Israëlisch technologiebedrijf als speerpuntland gedefinieerd. In minder dan twaalf maanden tijd leverde het bedrijf in ons land drieduizend...

SolarEdge posteert zich meer en meer op de zonne-energiemarkt in de Benelux. Nederland is door het Israëlisch technologiebedrijf als speerpuntland gedefinieerd. In minder dan twaalf maanden tijd leverde het bedrijf in ons land drieduizend pv-systemen op. Het doel voor 2014? ‘Dit kalenderjaar willen wij twintig megawatt in de markt zetten en wij verwachten ons marktaandeel te verdubbelen’, aldus Alon Barel, Sales & Business Development Director bij SolarEdge.

Achthonderdvijftig megawatt
SolarEdge levert systemen voor optimalisatie en monitoring van zonne-energiewinning. SolarEdge’s technologie richt zich daarbij op zowel de particuliere als commerciële markt. Het productportfolio van het bedrijf bestaat in de basis uit power optimizerers om moduleoptimalisatie uit te voeren, specifieke omvormers en een webportal voor monitoring en foutdetectie tot op moduleniveau. De power optimizers van SolarEdge worden achterop of in de buurt van de zonnepanelen gemonteerd. Elke unit heeft elektronica aan boord om de opbrengst van het zonnepaneel te maximaliseren. Inmiddels heeft het bedrijf wereldwijd in zestig landen producten in de markt gezet, goed voor een geïnstalleerd vermogen van zo'n achthonderdvijftig megawatt. Hierdoor is SolarEdge in de wereld van power optimizers marktleider met een aandeel van zeventig procent.
 
Trainingen
‘Om de Nederlandse markt nog beter te kunnen bedienen hebben wij afgelopen kalenderjaar ruim tweehonderd Nederlandse installateurs getraind’, vertelt Barel. ‘Wij zijn hiermee gestart omdat wij vanuit de markt een groeiende vraag zien naar onze producten, inclusief uitleg en toelichting over hoe onze hoogwaardige technologie werkt. In april starten wij bovendien met een roadshow waarbij door heel Nederland trainingen verzorgd worden. Daarbij laten wij installateurs zien hoe zij zich in deze markt waar een ongekende prijsdruk heerst zich middels onze power optimizers kunnen onderscheiden.’
Over concurrentie op de Nederlandse markt maakt Barel zich vooralsnog geen zorgen. ‘Wij hebben nog geen enkel bedrijf gezien dat in staat is gebleken om soortgelijke technologie als die van ons te ontwikkelen. Bovendien zien wij ook micro-omvormers niet als een directe concurrent omdat ons product niet alleen tot een hogere efficiency leidt, maar ook een substantieel lagere prijs kent. Onze technologie is daarbovenop op te schalen en toepasbaar voor elke type zonnepaneel dat verkrijgbaar is. Kortom, het is een overwinnende technologie.’

Postcoderoos
Naast dat Barel het marktaandeel in Nederland verder wil vergroten en dit jaar twintig megawatt in de markt wil zetten, staat er volgens de directeur nog meer op de planning. ‘Recent hebben wij bijvoorbeeld een project van 1,6 megawatt opgeleverd. Daarmee tonen wij dat wij ons niet alleen op de consumentenmarkt, maar ook op commerciële installaties richten. Tenslotte zijn wij ingestapt in een postcoderoosproject en participeren wij in diverse commerciële tenders. Kortom, 2014 is in Nederland voor SolarEdge een veelbelovend jaar.’

Roadshows
SolarEdge organiseert in de periode van 7 april tot 25 april een reeks trainingen voor Nederlandse installateurs. In de trainingen staan de power optimizers van het bedrijf en de achterliggende technologie centraal. Meer informatie over de trainingen van SolarEdge en de mogelijkheid om gratis in te schrijven vindt men hier.
Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten