
Naast zonnepanelen is koude- en warmte-opslag, wordt alle restwarmte hergebruikt, is de winkel volledig voorzien van led-verlichting. Bovendien kent de verlichting tal van andere vernuftigheden. Zo is er bewegingsdetectie voor de verlichting, dimt de verlichting bij het vullen van de winkel na sluitingstijd en is ook de reclame verlichting in led uitgevoerd. De energie die overblijft deel de Albert Heijn XL met andere winkels, te weten de naastgelegen Etos en Gall & Gall.
Voor de consument verandert er ook het een en ander. Vers speelt een hoofdrol in de nieuwe Albert Heijn XL. Klanten zien door de hele winkel vernieuwende versconcepten zoals verse vis op ijs en een sappen- en yoghurtbar. De winkeltrip wordt volgens het supermarktconcern een beleving met de ‘choose it yourself’-concepten zoals kruiden plukken in de kruidentuin, schaal- en schelpdieren scheppen of je favoriete hagelslag samenstellen. Voor klanten zijn er verder laadpunten voor elektrische auto’s die gevoed worden door de 700 zonnepanelen op het dak.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.