De Vlaamse start-up in energiemonitoring haalde eerder dit jaar 2,5 miljoen euro op in een serie-A financieringsronde. De investeerders waren de huidige directieleden, die de groei van het bedrijf willen garanderen.
‘Smappee past perfect in het productaanbod van e-tailers die smart home oplossingen bieden’, vertelt Stefan Grosjean van Smappee. ‘Energie is het derde luik binnen het smart home productaanbod, naast verlichting en beveiliging. De lokale smart home webshops zijn een goed distributiekanaal, aangezien de relatie met de online klant reeds bestaat. Dit betekent voor de consument een vertrouwde omgeving en vooral extra gebruiksgemak. Ons product werkt als een verkeersleider tussen zonnepanelen en elektrische toestellen. Zo kan Smappee de autobatterij aansturen om automatisch op te laden wanneer zonnepanelen een surplus aan elektriciteit genereren.’
Sinds 2015 zijn de monitors van Smappee ook beschikbaar via een partnernetwerk van Value Added Resellers. Dit netwerk omvat installateurs van zonnepanelen, energiebesparende bedrijven, consultants in hernieuwbare energie en domotica-experts.