Volgens de studenten van de TU Delft is het ‘het beste paneel ter wereld’. Het nieuwe zonnepaneel is extra efficiënt door de’light trapping technology’ van DSM. De kubus gevormde hoeken zorgen ervoor dat het zonlicht minder gereflecteerd wordt. Bij laagstaande zon wordt op deze manier meer licht opgevangen en omgezet naar energie. Dit moet 1 procent meer energie opleveren dan het zonnepaneel dat voorheen gebruikt werd. Dat lijkt weinig, maar voor het Nuon Solar Team betekent dit dat er ruim 200 kilometer meer gereden kan worden gedurende de race dan met het voorgaande zonnepaneel. Ook is het paneel gemakkelijker schoon te maken zonder de zonnecellen te beschadigen.
'Na vier jaar ontwikkelen is het ons eindelijk gelukt om het paneel in race conditie te krijgen. Om het nu werkend op onze zonneauto te zien liggen is fantastisch. Zoiets is nog nooit gepresteerd door andere topteams in de zonnerace wereld', aldus David Kester, Electrical Engineer van het Nuon Solar Team. Een andere innovatie, die extra energie oplevert voor de zonneauto, is een gespiegeld oppervlakte op de cockpit. Dit zorgt voor extra reflectie van het zonlicht op het zonnepaneel, wat weer meer zonne-energie oplevert. Ook op andere vlakken boekt Nuna8s vooruitgang. Zo is de aerodynamica rondom de auto ruim 2 procent verbeterd ten opzichte van vorig jaar door een algehele geoptimaliseerde vorm.