logo
wvhj2023
(foto: IKEA)
(foto: IKEA)
14 september 2016

IKEA Group ziet afzet led-lampen met 15 procent stijgen

De IKEA Group meldt in het financiële boekjaar 2016 15 procent meer led-lampen verkocht te hebben. De omzet van het bedrijf steeg in deze periode met 7,1 procent.

‘We kijken wederom terug op een goed jaar, waarin we 783 miljoen bezoekers (red. in de periode 1 september 2015 tot 31 augustus 2016, oftewel het financiële boekjaar 2016) in onze winkels hebben verwelkomd’, aldus president Peter Agnefjäll van de IKEA Group. ‘Afgelopen jaar hebben we extra nadruk gelegd op keukens, koken, eten en voedingsproducten. Onze klanten hebben dit enorm gewaardeerd. We kunnen daarom spreken van een erg succesvol jaar.”

China was afgelopen jaar opnieuw de snelst groeiende markt voor de IKEA Group, naast Australië, Canada en Polen. Duitsland boekte recordgroeicijfers en behield zijn positie als grootste IKEA-markt, op de voet gevolgd door de Verenigde Staten. In Nederland laat de omzet een groei zien die in lijn is met afgelopen jaar, volgens IKEA mede dankzij het succes van de webwinkel en de introductie van ‘Bestellen en Ophalen’. Wereldwijd ziet de IKEA Group ruimte voor uitbreiding. Zo gaan komend jaar de eerste IKEA winkels open in India en Servië.

Afgelopen jaar zijn er dus 15 procent meer led-lampen verkocht. Hiermee komt de ambitie van IKEA om vóór eind 2020 meer dan 500 miljoen led-lampen te verkopen volgens het concern in zicht. Een led-lamp van IKEA gaat volgens het bedrijf tot wel 20 jaar mee en verbruikt tot 85 procent minder energie dan een traditionele gloeilamp. Lisen Wirén van IKEA Nederland stelde afgelopen kalenderjaar in de september-editie van LED Magazine – bij de bekendmaking dat het concern nog enkel led-lampen gaat verkopen – het volgende: ‘Het was alles of niets, het is 100 procent led geworden.’

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten