
Het hart van Bonnefleur ligt in de bloemen. De bloemen kwamen in de winkel in Hendrik Ido Ambacht volgens het bedrijf niet voldoende tot hun recht: de winkel straalde niet, de vrolijke sfeer spatte er niet vanaf en trok de consument volgens het bedrijf dan ook niet voldoende naar binnen.
De wens was voor Romar duidelijk: de winkel moest sprankelen, aantrekkelijk worden, opvallen tussen de andere winkels en mensen als vanzelf nieuwsgierig maken waardoor ze de winkel zouden binnenstappen. Hiernaast moest het een flexibel verlichtingsplan worden. Bonnefleur verandert de winkelinhoud vaak waardoor de verlichting gemakkelijk te verhangen en te stellen moet zijn.
Romar verbeterde dan ook het huidige lichtplan. Er is gekozen voor een 3-faserail systeem, welke voorzien is van led-armaturen. De verlichting aan de faserail verlicht de verse snijbloemen en zorgt ervoor dat de winkel algemeen verlicht is. Hiernaast zijn er ook inbouwspots geplaatst, zodat de kastenwand met moderne woonaccessoires mooi belicht wordt.
De led-verlichting is zo geplaatst dat het een combinatie vormt voor zowel de etalage als de winkelverlichting. Door deze combinatie te maken van verschillende intensiteiten en lenshoeken zijn de producten beter zichtbaar en geeft het de winkel een open karakter. Romar heeft Bonnefleur ondersteund van allereerste idee, tot en met de installatie.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.