logo
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
4 april 2016

Jomanda-reclame Lampenonline blijkt 1 aprilgrap

Het persbericht van LampenOnline op 24 maart, waarin het bedrijf tv-spots met Jomanda aankondigde, is een mediastunt. 1 week na het verzenden van het persbericht meldt het bedrijf dat het een 1 aprilgrap is.

De webshop zou vanaf 1 juni commercials met het medium uit Tiel gaan uitzenden om samen licht te brengen in Nederlandse huiskamers. Met het nepnieuws wilde LampenOnline zich in de kijker spelen van de Thuiswinkel Awards XL, de wedstrijd voor de grootste webshops in Nederland. Directeur Stephan Broeders is in zijn nopjes met het resultaat: ‘Natuurlijk hoopten we dat media erin zouden trappen, maar dat het zo snel zou gaan hadden we niet durven dromen. De website show.nl van SBS shownieuws wist het nieuws nota bene al na tien minuten te plaatsen. Met dit mediasucces hebben we veel traffic gegenereerd naar onze website. Deze actie is meer dan geslaagd.’

In het verspreide persbericht viel onder meer te lezen dat Jomanda in de reclamespots pakketjes met verlichting bij klanten aan de deur zou bezorgen. Met deze ‘reclame met een knipoog’ wilde Stephan Broeders zijn bedrijf op een ludieke manier onder de aandacht brengen. Broeders: ‘We hebben geen contact gehad met Jomanda, is niet gelukt, maar ik verwacht dat zij de humor er wel van kan inzien.’

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten