
‘Probleem is dat veel mensen niet weten wat een zonneboilerinstallatie precies inhoudt en dat het nog te vaak verward met zonnepanelen (pv-installaties)’, aldus BelSolar. Om aan deze misverstanden een einde te maken en zonneboilers bij een zo groot mogelijk publiek te promoten, wordt de SolarBoy geïntroduceerd.
Na de Kraslotcampagne ‘Hot Water 4 Life’ in 2015, de ‘Zomer van de Zonneboiler’ in 2014 en de wedstrijd ‘Wie vindt het warm water opnieuw uit?’ komt de sectororganisatie wederom met een nieuwe campagne. Er komen verschillende promotieboodschappen rond zonneboilers met één en het zelfde gezicht – de Solarboy – dat door minister Annemie Turtelboom onthuld zal worden.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.