logo
© Plein 10 Communicatie
© Plein 10 Communicatie
9 december 2025

Mhelios by Midea: ‘Verkoop thuisbatterijen samen met installateur in een stroomversnelling brengen’

Midea is vastbesloten zijn wereldwijde succes te herhalen in de Benelux. Met activiteiten in meer dan 200 verschillende landen richt de Chinese fabrikant zich sinds begin 2024 op de Nederlandse thuisbatterijmarkt.

Daarbij zijn samenwerking met installateurs en hoogwaardige service de belangrijkste onderscheidende factoren. Mhelios by Midea is daarbij de exclusieve distributeur van de thuisbatterijen van het bedrijf. ‘Met ons nieuwe Brand Ambassador Plan staan we naast de installateur en gaan we samen de verkoop van thuisbatterijen in een stroomversnelling brengen’, aldus Marnix Vlug, eigenaar van Mhelios by Midea.

Samenwerking
Wat Mhelios by Midea onderscheidt, is de focus op samenwerking met installateurs. ‘Wij staan letterlijk naast de installateur’, opent Vlug het gesprek. Het bedrijf biedt installateurs die aan de slag gaan met thuisbatterijen uitgebreide ondersteuning: ‘Dat begint met een training om ze te leren hoe ze onze producten moeten installeren. Daarnaast hebben we een serviceteam dat hen met technische knowhow bijstaat. En wie zijn eerste Midea-thuisbatterij gaat plaatsen? Die kan voor een halve dag een installateur van ons meenemen om de eerste installatie vlekkeloos te laten verlopen.’

Brand Ambassador Plan
Voor installateurs heeft Mhelios by Midea in het afgelopen jaar een Brand Ambassador Plan ontwikkeld. Daarmee reikt het bedrijf installatiebedrijven de helpende hand bij de communicatie richting consumenten.

‘We komen bijvoorbeeld langs met onze Mhelios by Midea-bus’, duidt Vlug. ‘Maar we maken ook een presentatie waarmee een installateur een duidelijk verhaal richting de consument heeft. We merken namelijk dat installateurs na trainingen soms moeite hebben met die eerste verkoop. Als onderdeel van het Brand Ambassador Plan voorzien we installateurs die met ons de samenwerking aangaan in de eerste 3 maanden ook van leads.’

Motieven consumenten
Zo helpt Mhelios by Midea installateurs dus bij hun eerste verkopen. Volgens Vlug zijn er meerdere motieven waarom consumenten een thuisbatterij aanschaffen: ‘Aan de ene kant zijn mensen klaar met de overheid en de energieleveranciers. Ze willen af van de terugleverkosten. Daarnaast willen ze minder afhankelijk zijn van het stroomnet. En dan is er nog de handel in energie, maar dat mag nooit de belangrijkste reden zijn voor een aankoop.’

Mhelios by Midea adviseert installateurs namelijk om realistisch te blijven over de voordelen van het handelen met thuisbatterijen op de energiemarkten. ‘We zijn daarin heel beschermend naar de installateur toe. We adviseren ze bij de verkoop van thuisbatterijen geen gouden bergen te beloven.’

Lees het volledige artikel hieronder in de Solar & Storage Magazine Marktgids 2026.

Deel dit artikel:
In samenwerking met
storage_magazine_logo

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten