Klanten kunnen zelf kiezen of zij bij NextEnergy willen blijven of dat ze – na een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen – alsnog overstappen naar een andere leverancier naar keuze.
Faillissement
All in Power heeft de ACM gemeld dat het bedrijf faillissement aanvraagt. Dat betekent dat klanten die nog geld tegoed hebben van het bedrijf dat geld mogelijk niet of niet volledig terugkrijgen. Alle klanten zullen nog wel een eindafrekening krijgen. Klanten die nog moeten betalen voor de geleverde elektriciteit moeten dat dus alsnog doen. Als faillissement wordt uitgesproken, zal dit verder afgehandeld worden door een curator.
Speciale regeling
Als de ACM een vergunning van een energieleverancier intrekt, start de ACM een speciale regeling. Deze regeling zorgt ervoor dat klanten altijd energie blijven ontvangen. Om te voorkomen dat iemand buiten de boot valt, wordt het klantenbestand tijdelijk bevroren. De energieleverancier krijgt vervolgens de kans om een andere leverancier bereid te vinden om het klantenbestand over te nemen.
Bestaande klanten van All in Power krijgen nu automatisch een nieuw contract bij NextEnergy, met een contract dat aansluit bij hun bestaande voorwaarden. Dit proces wordt door NextEnergy geregeld, en in geen geval komen de klanten zonder energie te zitten.
De september 2024-editie van Solar Magazine is verschenen. Het tijdschrift bevat artikelen over de toekomst van de Nederlandse pv-markt, negatieve stroomprijzen, de strijd tegen dwangarbeid en Solar Solutions Kortijk.