
Supersola wint de prijs op het gebied van Building Technologies. De 132-koppige jury heeft de bijna 11.000 inzendingen uit 72 landen beoordeeld op onderscheidenheid, design, functionaliteit, idee en impact.
‘Oscars’
‘Samen met Mango Product Design zijn we de uitdaging aangegaan om het meest complete en eenvoudige zonnepaneel op de markt te brengen waar de consument niet meer over hoeft na te denken’, aldus Julius Smith, oprichter van Supersola. ‘Dit is de kroon op ons harde werk.’
‘De iF-award is niet zomaar een designprijs, dit zijn de Oscars onder de designprijzen’, aldus Paul Hendrikx, algemeen directeur en business development manager van Mango Product Design.
7 jaar
Supersola heeft 7 jaar gewerkt aan het onderzoeken en testen van zijn ready-to-use-consumentenproduct. Het zonnepaneel is te koop bij Coolblue, bouwmarkt Praxis en op de website van Supersola.
Consumenten kunnen het zonnepaneel zelf binnen 15 minuten plaatsen op elke platte ondergrond. Zodra de stekker in het stopcontact wordt gestoken, begint het zonnepaneel zonne-energie op te wekken.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.