
De strippenkaart is een ludieke manier van kennisdeling en maatwerk. Andres Bauer, een van de bedenkers van de strippenkaart en lid van de participatiecoalitie, stelt dat er meerdere redenen zijn voor de komst van de strippenkaart.
14 thema’s
‘Gemeenten in Noord- en Midden Limburg zijn allemaal in hun eigen tempo bezig met de energietransitie. Elke gemeente staat ergens anders in het proces en heeft hierdoor andersoortige informatiebehoeften. Wij hebben 14 belangrijke thema’s in de strippenkaart ondergebracht, die allemaal een ander stadium van de energietransitie verbeelden. Elke strip kunnen de gemeenten inleveren voor advies op maat. Je hoeft niet de volgorde van de strips aan te houden, maar kiest de strippen uit die aansluiten bij jouw behoefte.’
De strippenkaart wordt vergezeld door een boekje met uitleg, wat ook direct bedoeld is als een vorm van kennisbundeling. Andres vertelt: ‘Eigenlijk is alles al een keer verteld en is er over elk thema al van alles geschreven. Maar het is zo’n bulk aan informatie, dat veel mensen moeite hebben met het kaf van het koren te scheiden. In het boekje staat alle belangrijkste kennis bij elkaar: bij elk thema vind je QR-codes voor meer informatie. Het is eigenlijk je eigen kleine kennisbijbeltje.’
|
De strippen
|
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.