logo
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
© Gennady Kurinov | Dreamstime.com
25 februari 2019

Lampenlicht start duurzaam retourbeleid

Lampenlicht dringt de belasting op het milieu terug met een nieuw retourbeleid, waarbij geretourneerde producten een tweede kans krijgen. Na een grondige check en eventuele reparatie worden de lampen weer verkocht.

De Nederlandse consument koopt steeds meer online. Het aanschaffen van producten via webwinkels brengt extra gemak, maar zorgde volgens Lampenlicht in 2018 ook voor een ongekend hoog aantal retourartikelen. Naast de grote impact op vervoers- en transportkosten, is ook de impact op het milieu groot.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat webshops veelal een versoepeld retourproces hanteren om loyale klanten te winnen en slechte onlinereviews te voorkomen. Dit retourbeleid heeft onder meer als gevolg dat zo’n 40 tot 60 procent van de bestellingen beschadigd of gebruikt terugkomt in distributiecentra. Om de belasting op het milieu laag te houden en de hoge transportkosten te drukken, probeert Lampenlicht het aantal artikelen dat retour komt continu terug te dringen.

Ard Huisert, chief marketing officer bij Lampenlicht: ‘Het uitgangspunt van ons duurzame retourbeleid is dat elk product een tweede kans krijgt. Wanneer de retourartikelen binnenkomen, beoordelen onze magazijnmedewerkers of deze opnieuw verkocht kunnen worden en laten reparaties uitvoeren waar nodig. Na goedkeuring gaan deze tweedekansproducten naar onze outlets in Breda en Zaandam. Hier kunnen klanten voordelig onze lampen kopen voor een mooie prijs. Win-win dus. Zo hebben we nauwelijks productverspilling en dus een lage belasting op het milieu.’

Deel dit artikel:

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de nieuwsbrief met het laatste nieuws!
Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen en heb de privacy policy gelezen.

Laatste Nieuws

Bekijk al het nieuws

Meest gelezen

Producten