
Signify (red. het voormalige) Philips Lighting kondigde het nieuwe Internet of Things-platform Interact afgelopen maart aan. Het is bedoeld om gebruikers het volledige potentieel van connected lighting te laten ontsluiten.
De ‘Vind mijn product’-app is een gemakkelijke en snelle manier om een product in de winkel te vinden. In de app kunnen klanten het product intypen dat zij zoeken. De app wijst vervolgens de weg en in no time wordt gevonden wat ze zochten. De proef loopt 12 weken in de winkel aan het van Genderenplein in Hoofddorp.
De ‘Vind mijn product’-app van Albert Heijn werkt via het Interact Retail Indoor navigatiesysteem van Signify. Elke led-lamp in de winkel stuurt een unieke code uit die door de camera op de smartphone wordt opgevangen. Daarmee kan de exacte locatie van de telefoon bepaald worden op een digitale plattegrond van de winkel die in de app is opgeslagen. Klanten van de Albert Heijn in Hoofddorp kunnen de app gebruiken om binnen de winkel te navigeren en producten te zoeken.
Bekijk de video over de proef hieronder.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.