
Eind september neemt de nieuwe Nuna9S deel aan de Sasol Solar Challenge in Zuid-Afrika. De auto is een verbeterde versie van de Nuna9, die in 2018 de prestigieuze Bridgestone World Solar Challenge won.
Ariane Ribbeck, directeur Brand Experience, is verheugd dat het sponsorcontract is verlengd: ‘Het kunnen uitbreiden van de sponsorovereenkomst is fantastisch nieuws. Het Solar Team en Nuna belichamen de boodschap die wij bij Vattenfall/Nuon wensen te communiceren: samenwerken om een toekomst zonder fossiele brandstoffen te realiseren.’
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.