Na publicatie van de omzet- en winstcijfers van het vierde kwartaal en een jaar waarin Philips Lighintg opnieuw groeide op basis van diensten en internetconnectiviteit, heeft Philips gemeld dat het binnenkort zijn bedrijfsnaam gaat wijzigen.
‘We zijn van plan in de eerste helft van 2018 onze nieuwe bedrijfsnaam bekend te maken,’ aldus Eric Rondolat, chief executive officer bij het bedrijf. De naamswijziging komt ongeveer 2 jaar nadat Philips, het voormalig moederbedrijf, Philips Lighting afgesplitst heeft. ‘Uiteraard zullen we het Philips-merk blijven gebruiken voor onze producten, aangezien we het komende decennium een merklicentieovereenkomst hebben’, aldus Rondolat
Philips Lighting zag zijn winst in 2017 stijgen naar 281 miljoen euro. In 2016 was dit 185 miljoen euro. De omzet steeg licht, met 0,5 procent. Het aandeel van led-verlichting in de totale verkoop was vorig jaar 65 procent, 10 procent meer dan in 2016. Philips Lighting verwacht dat de omzet ook dit jaar stijgt.