
Doel is minstens één elektrische versie van elk van de ongeveer 300 modellen van de Volkswagen Group.
Volkswagen is het eerste grote mobiliteitsconcern dat een datum koppelt aan de elektrificatie van zijn volledige gamma. Alleen voor de eigen e-vloot heeft de Group per 2025 meer dan 150 gigawattuur aan accucapaciteit nodig. Dit is het equivalent van minstens 4 ‘gigafactories’ voor accucellen. Om aan deze vraag te kunnen voldoen, heeft Volkswagen een aanbesteding uitgeschreven voor meer dan 50 miljard euro.
Volkswagen had zijn grote ambities op het gebied van e-mobility al vastgelegd in de ‘TOGETHER-Strategy 2025’. Daarmee zette de onderneming voor zichzelf het doel om in 2025 de wereldwijde nummer 1 in e-mobility te worden. Het bedrijf verwacht dat circa 1 op de 4 modellen in 2025 volledig elektrisch aangedreven kan zijn. Dan gaat het afhankelijk van de marktontwikkeling om maximaal 3 miljoen voertuigen.
Met Roadmap E start de volgende fase waarbij de elektrificatie van het portfolio een extra boost krijgt. Tot 2025 brengt Volkswagen in totaal 80 nieuwe geëlektrificeerde voertuigen op de markt, waaronder 50 volledig elektrische modellen en 30 plug-in hybrides. In de jaren erop worden de stappen alleen maar groter. In 2030 zal er in lijn met de ambitieuze doelstelling van alle 300 modellen van de Group minimaal één geëlektrificeerde uitvoering zijn.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.