
‘We hebben samen met Makro de transitie ingezet van een traditionele groothandel naar een nieuwe winkelformule. Waarin producten anders gepresenteerd worden en waar sfeer en beleving een belangrijke rol spelen’, aldus Lex Visser, key account manager Retail Lighting bij TRILUX.
Maurice Loozen, facility manager binnen Makro: ‘De keuze voor led was eigenlijk snel gemaakt. De berekeningen die wij vooraf met elkaar hebben gemaakt lieten zien dat de investering in dit complete lichtconcept, dankzij de besparingen op energie- en onderhoudskosten, binnen 2 tot 3 jaar is terugverdiend.’
Makro is begin 2016 een nieuwe koers ingeslagen. De keten wil meer overzichtelijkere vestigingen creëren, waarbij de focus ligt op food en food-gerelateerde producten. ‘Bij een nieuwe winkelformule hoort ook een nieuwe presentatie van de producten’, aldus Loozen. ‘Dat heeft gevolgen voor de traditionele manier van het verlichten van onze vestigingen. We maken in ons nieuwe concept nadrukkelijk een onderscheid tussen productgroepen.’
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.