Het nieuwe distributiecentrum biedt werk aan 500 tot 1000 mensen en is nodig vanwege de snelle groei van de websuper die zijn boodschappen bezorgt met kleine elektrische bestelvrachtwagens. Het aantal klanten van Picnic verdubbelde in het eerste half jaar van 2017 tot 65.000. Dit kwam onder meer doordat de boodschappendienst actief werd in steeds meer steden. Op 1 januari van dit jaar bezorgde het bedrijf de boodschappen gratis aan huis in 6 steden, op 30 juni stond de teller op 24 steden. Het aantal elektrische wagentjes waarmee bezorgd werd steeg naar 250, terwijl nog eens 100 wagentjes besteld zijn en de komende maanden geleverd worden.
De bouw van het nieuwe distributiecentrum in Utrecht en moet in maart volgend jaar afgerond zijn. Het vloeroppervlak is 3,5 keer zo groot als nu. Het nieuwe distributiecentrum kwalificeert voor het duurzaamheidscertificaat ‘BREEAM Excellent’. De zonnepanelen kunnen op piekmomenten 1,9 megawattuur stroom genereren. Het distributiecentrum wordt ontwikkeld in samenwerking met Somerset Capital Partners, aannemer Wouters Schijndel en project manager CVO-group.