
E.On heeft hiertoe 2.000 huiseigenaren geënquêteerd. Bij de vraag over slimme technologieën die de Britten in hun huis willen plaatsen, noemt 44 procent van hen een thuisbatterij. Daarmee verslaat energieopslag ruimschoots slimme verlichtingssystemen (red. led-verlichting) die door 35 procent van de ondervraagden genoemd worden. Op plaats 3 vindt men een laadpunt voor elektrische voertuigen met 13 procent terug.
In aanvulling hierop heeft E.On degenen die al zonnepanelen hebben (red. 9 procent van de 2.000 ondervraagden) gevraagd naar wat hen dit gebracht heeft. Driekwart van hen noemt een kostenbesparing op de energierekening, bijna twee derde stelt dat hun huis meer energie-efficiënt is en 30 procent is van mening dat hun huis in waarde gestegen is door het plaatsen van zonnepanelen. Dientengevolge meldt 41 procent van de respondenten dat zonnepanelen gecombineerd met batterijen hun huis hierdoor aantrekkelijker wordt voor potentiële kopers.
De Solar & Storage Magazine Marktgids 2026 is verschenen. De jaarlijks terugkerende marktgids biedt een totaaloverzicht van de energieopslag- en zonne-energiemarkt en is een bijlage van de december 2025-editie van Solar & Storage Magazine. De marktgids kent dit jaar 14 rubrieken en bovendien zijn in samenwerking met een groot aantal bedrijven en organisaties de belangrijkste ontwikkelingen qua projecten, markt en technieken in kaart gebracht.