Met het prijzengeld van 10.000 euro gaat de Arnhemse organisatie Slim Opgewekt nieuwe activiteiten ontwikkelen om ook middelbare scholieren mee te nemen in haar duurzame revolutie.
De prijs werd uitgereikt tijdens een speciale ondernemersbijeenkomst van Triodos in de Prodentfabriek in Amersfoort. Van de bijna 13.000 stemmen haalde de Arnhemse ondernemer bijna 5.000 stemmen binnen en won daarmee van de andere 5 genomineerde ondernemers.
Wat Slim Opgewekt uniek maakt is dat het bedrijf niet alleen scholen aan schone energie helpt, maar dat ze daarbij ook altijd de leerlingen betrekt. Slim Opgewekt is uniek in haar bewustwordingscampagnes, events en ludieke acties. Het is de enige organisatie in Nederland die de hele combinatie van duurzame techniek, financiën en bewustwording aanpakt. Inmiddels is het bedrijf op bijna 85 scholen actief. Nu nog voornamelijk basisscholen, maar ook middelbare scholen vinden sinds kort hun weg naar het bedrijf. Het bewustmaken van middelbare scholieren vraagt om andere educatieve en ludieke acties dan tot nu toe bij basisscholen is ingezet. Het team van Slim Opgewekt is dan ook enthousiast dat het nu met dit prijzengeld aan de slag kan om nieuwe inspirerende activiteiten te bedenken en ontwikkelen voor deze nieuwe doelgroep.
De mei 2024-editie van Solar Magazine besteedt onder meer aandacht aan de nieuwe toekomst van de salderingsregeling, flexibele exportlimieten voor pv-systemen, de steeds langere garanties op zonnepanelen, de grootschalige introductie van perovskietzonnepanelen en de rol van zonne-energie in de Vlaamse verkiezingen.